Pomáham ľuďom zorientovať sa v otázkach financií ...


12 odpovedí na najčastejšie otázky v oblasti úverov (2.časť)

09.01.2014 17:06

7. Ako dlho banka čaká na meškajúcu splátku úveru dokým ju predá vymáhačom pohľadávok?

Každá banka si kontroluje platobnú disciplínu klienta pri splácaní jeho úveru. V prípade, že klient mešká so splátkou po určitých dňoch, banka mu pošle upomienku. Môže ísť o SMS, písomnú alebo telefonickú upomienku.

V takej situácii je pre klienta tou najlepšou cestou komunikovať s bankou a dohodnúť sa buď na odklade splátok alebo na inom postupe splácania jeho úveru.

Pokiaľ klient s bankou nekomunikuje, ničím si nepolepší a jeho záväzok sa môže dostať až k procesu vymáhania pohľadávky.

Každá banka má nastavený svoj vlastný proces pre prípad nesplácania úveru - či už ide o časové obdobie, poplatky za upomienky či formu komunikácie. 

 

8. Musím mať pri žiadosti o refinancovanie úveru aj ručiteľa? 

Jednotlivé banky majú svoje interné kritériá, na základe ktorých si môžu vyžiadať aj ručenie úveru. Ručiteľ sa vyžaduje prevažne pri refinancovaní vyšších úverov.

Klient by si mal tieto informácie zistiť ešte pred podaním žiadosti, pretože aj tento fakt môže byť jeden z rozhodujúcich pri výbere banky.

Neprehliadnite:  12 odpovedí na najčastejšie otázky v oblasti úverov (1.časť)

 

9. Môžem v banke čakať nižší úrok na spotrebiteľských úveroch ako v nebankovke? 

Je pravdou, že v súčasnosti už aj niektoré nebankovky poskytujú úvery s úrokovými sadzbami približujúcimi sa úrovni úrokových sadzieb bankových inštitúcii. Avšak pri rozhodovaní o úvere je potrebné vždy zvážiť aj ďalšie faktory, akými sú prípadné ďalšie podmienky úveru a poplatky s nim spojené.

Preto klientovi odporúčame vždy si porovnať RPMN úverov. Myslím si, že banky naďalej sú schopné svojim klientom ponúknuť úvery s výhodnejšími podmienkami, ako v nebankovej inštitúcii. 

 

10. Mám starý úver, pri ktorom som meškal so splátkou niekoľko dní, je to prekážkou na nový úver? 

Každá spoločnosť má svoje vlastné pravidlá na ohodnotenie rizika a kontroluje úverovú históriu klienta. Dôležité je, ako dlho sa klient so splátkou omeškal a či už uvedený dlh bol klientom splatený.

Ak by sa jednalo skutočne len o pár dní a klient svoj dlh dorovnal, veríme, že by to nebolo prekážkou pre nový úver.

 

11. Keď chcem v úverovej zmluve urobiť dve zmeny, bude si banka účtovať poplatok za zmenu dvakrát? 

To záleží od nastavenia podmienok každej banky. Samozrejme, môže to závisieť aj od typu zmeny, ktorú klient žiada vykonať. Môže to byť napr. zmena doby splatnosti existujúceho úveru, zmena existujúceho poistenia, pridanie alebo zrušenie poistenia, zmeny mesačnej splátky atď.

Väčšinou však banky poplatok účtujú za každú zmenu zmluvných podmienok.

 

12. Ako dlho trvá schválenie spotrebného úveru?  

Schválenie úveru sa ráta väčšinou v hodinách, v prípade, že sú potrebné dodatočné dokumenty, záleží ako rýchlo nám klient dokumenty doručí. V takom prípade proces trvá 1-2 dni.

Chcete poradiť v oblasti úverov? Kontaktujte ma na tel. čísle:

—————

Späť



Vytvorte si web stránku zdarma! Webnode