
Pomáham ľuďom zorientovať sa v otázkach financií ...
6 najčastejších chýb pri poistení, na ktoré klienti doplácajú (2.časť)
28.10.2013 12:59Dnes mám pre Vás prichystanú druhú časť seriálu dobrých rád, na čo si máte dávať pozor pri poistení. Vyvarujete sa tak zbytočných chýb, na ktoré by ste mohli doplatiť.
4. Nevymýšľajte si - fyziku neoklamete
Mnohokrát sa stávajú veľmi kuriózne situácie, kedy sa klient možno hanbí priznať, ako v skutočnosti došlo k poistnej udalosti. No a tak radšej udalosť prikrášli a čo to si povymýšľa.
Aj keď sa dá ľudsky pochopiť, že nikto si nechce do opisu nehody napísať pád z postele pri vystrájaní s kamarátovou manželkou, nahradiť to údajným pádom zo schodov nemusí byť najšťastnejšie.
Poistní likvidátori sú vo výpovediach naozaj skúsení a vedia, že isté zranenia či poškodenia majetku nemohli nastať tak, ako ich popisujú klienti. Preto si nevymýšľajte a povedzte pravdu. Klient sa vyhne nepríjemnému odmietnutiu poistného plnenia. Alebo aj dokonca trestnému oznámeniu pre podvod.
5. Poistenie nie je na zarábanie peňazí
Niekedy ľudia si zmýlia vyplatenie poistenia so zarábaním peňazí. Samozrejme sa to nedeje náhodou. Poistenie má nahradiť škodu a nie obohatiť klienta. Pri poistení majetku napríklad zákon doslova zakazuje, aby klient získal vyššiu náhradu ako je utrpená škoda. V praxi to znamená, že ak si klient uzatvorí autopoistenie a v prípade havárie si bude nárokovať celú výšku škody od oboch poisťovní, dopúšťa sa trestného činu.
No v prípade životného poistenia je situácia iná. Klient môže mať viacero poistiek. Pri vzniku poistnej udalosti si môže škodu nárokovať od všetkých. Poisťovňa má za určitých okolností právo znížiť poistné plnenie.
Napríklad ak klient zarába minimálnu mzdu a pre prípad práceneschopnosti je poistený na 500 eur mesačne. Rozhodne to už nie je náhrada ušlého zárobku. Aj preto sa niektoré poistné plnenia odvíjajú od výšky klientovho príjmu.
6. Čakacie doby a výluky
V prípade choroby, ktorá vypukne až po uzatvorení poistnej zmluvy neznamená, že klient dostane svoje peniaze. Poisťovne sa chránia aj pred situáciami, keď lekár pozdrží vydanie nálezu práve s cieľom umožniť klientovi poistiť sa.
V poistných zmluvách existujú čakacie doby. Spravidla 3 až 6 mesiacov. Pokiaľ počas nich klient ochorie, od poisťovne nedostane nič. To sa však netýka úrazov, kde si poisťovne čakacie doby neuplatňujú.
Samostatnou kapitolou sú takzvané výluky – teda choroby a situácie, na ktoré sa poistné plnenie nevzťahuje. Typickým príkladom je HIV.
Ak ho klient získa pri transfúzii krvi, poisťovňa mu vyplatí poistné plnenie. No ak však ochorie na smrteľnú chorobu v dôsledku vlastného nezodpovedného správania, nedostane ani cent.
Doplatili ste na zle uzatvorené poistenie? V tom prípade neváhajte a kontaktujte ma na tel. čísle:
—————